Tactic Bikeplanet Amacx Cool & Heat

Bij onze club klopt het Amsterdamse wielerhart

VERSLAG VIJFDE RECHTE – KROMME STUREN KOERS OP SLOTEN DOOR HANS LEIJNSE

Blij dat ik Glij, zaterdag 13 november 2021. Je hebt economisch rijden, inkorten en afsnijden 2.0

Er waren deelnemers die de weerkaarten goed bestudeerd hadden en wisten dat het parcours er vandaag zeer slecht bij zou liggen door de regen van afgelopen nacht. Paaltjes waren verzet en linten werden in de voorbereiding doorgeknipt. Zodanig dat er op de lastige modderstukken afgesneden kon worden. De deelnemers die zich hieraan bezondigd hebben waren makkelijk herkenbaar, heel dom !!! er zat totaal geen modder aan de schoenen. Vanwege de bijzonder slechte omstandigheden denkt de jury aan een milde straf. De eerst volgende race krijgen de overtreders een gridstraf van een plek of 5. Ook was er een bijzondere vorm van afsnijden. We zullen zijn naam niet noemen omdat zijn echtgenoot een zeer gewaardeerde kantine medewerkster is. Hij haalt in de eerste ronde heel tactisch een lastig opgesteld paaltje weg zodat er een mooie snelle bocht te maken is. Maar om zijn daad te verdoezelen neemt hij in de laatste ronde alle tijd om het hele zaakje weer netjes op te bouwen. Nou, schiet mij maar lek. 

Bart, volledig overtuigd van zijn superieure techniek en snelheid

Ello was vandaag in topvorm en won met twee vingers in zijn neus de koers bij de kromme sturen. Het schijnt dat hij regelmatig een lunchpauze reserveert om bij te trainen op het MTB parcours van Schoorl. De rechte sturen. Dat was vandaag een heel ander verhaal. Bart, volledig overtuigd van zijn superieure techniek en snelheid. De eerste ronde op het gemak achter in het peloton mee peddelend in de overtuiging dat hij nog 5 ronden de tijd had om de sukkels in te halen. In de eerste ronde is hij zelfs even gestopt bij het clubhuis. Een seconde overwoog hij om nu al aan de Westmalle te beginnen maar hij hield het bij een bakkie koffie. Grote schrik, er reed een introduce mee die toch wel heel snel een enorme voorsprong nam. Koffie aan de kant en Bart vol in de achtervolging. Als een razende iedereen inhalend kwam hij  net op tijd in de laatste ronde in het wiel van Jeroen. Doortrapt als een echte sprinter wist hij het uiteindelijk met winst af te maken.

Ergens in ronde drie een doortrapte truc van Ed

Achter in het veld een hele ander duel. Ed met de gravelbike en ondergetekende op de MTB op voorhand een oneerlijke strijd. Ergens in ronde drie een doortrapte truc van Ed. Terwijl ik strak in zijn wiel zit houdt hij op het talud even de benen stil. Net voldoende om mij uit het ideale spoor te krijgen. Gevolg een stevige valpartij. Toen ik alles weer een beetje in gareel had was de vogel gevlogen. Volgende week zullen we horen wat zijn fysiotherapeut van deze wanprestatie vindt.

Iedereen levert natuurlijk zijn eigen strijd en er zijn vast veel verhalen te vertellen maar vanuit mijn positie in het achterveld blijft het meeste aan mijn gezichtsveld onttrokken. De jury had ook deze week commentaar. Nu op de positie van de rugnummers. Ze moeten hoger op de rug. Dat mylaps is uiteindelijk best een handig systeem.

We fietsen alweer drie weken op het huidige rondje dus hoogtijd voor wat aanpassingen. Woensdag komt de vaste kern bij elkaar om het parcours te vergroten richting Olympia. De uitbreiding gaat aan de andere kant van het viaduct verder en we fietsen dan over het traditionele Olympia deel. Uiteindelijk zal de lengte van het rondje tussen de 1,5 en 2 kilometer uitbreiden. Wel op tijd Gijs inlichten dat we een rondje minder gaan fietsen. En dan komt er ook nog een extra zware uitbreiding van het parcours. Twee ploeteraars en een opzichter zijn vandaag bezig geweest om een zeer uitdagend traject van het parcours voor te bereiden. We kunnen nog niet melden om welke deel van het rondje het gaat maar de naam is wel al bekend, “Highway hill” Er moeten nog een paar dikke eiken sneuvelen en heel veel opschot van stekelige meidoorn gerooid worden, maar het is veelbelovend technisch en vooral zwaar!

 

Uitslagen kromme-rechte sturen